Tuesday, August 25, 2009

Apa Nak Buat Bila Mata Mengantuk

Eh mengapa mata aku arini mengantuk yang amat sangat ar? Apa yang aku buat malam tadi? Erm, takde pape. Aku tidur dengan lena-selenanya mulai jam 11 malam tadi dan bangun keesokan harinya pukul 5 pagi untuk bersahur.

Pagi tadi dengan tak lalu nak buka mata, aku bersahur dengan agak slow. 5 minit sebelum imsak aku masih meneguk saki baki air masak. Pas sahur, salin pampers Izz. Izz pun dah terjaga senyum sorang2 macam kerang busuk. Izz gud boy, walaupun dah jaga tapi dia main sorang2 je tak kacau orang lain. Then aku gosok baju. Argh... gosok baju punyela lama, amik masa sampai setengah jam untuk gosok sepasang baju. Mata aku mengantuk....... sambil gosok sambil menguap. Huhu.. tolong, tolong! Sape boleh tolong aku hilangkan mengantuk???

Jika mengantuk, buatla aktiviti yang anda sangat minat! InsyaAllah hilang mengantuk. (Pesanan penaja untuk mereka2 yang mengantuk di pejabat. Kalau mengantuk di rumah, tido ajelah ye!)

Apa aktiviti yang aku minat ye? Membaca? Ye, aku suka membaca. Nak baca majalah2 kat bawah ni lah. Mana tau... leh apply kat umah sendiri ke nanti (verangan)


Wahai mata... janganla ko mengantok lagi....

*Majalah2 tu aku tak beli. Pinjam dari library je.

5 comments:

Diarihatiku1976 said...

alamak.. samalah ... akak pun suka baca majalah tu...

fahmijaes said...

kalau sy as student uitm full time ni minum ali kafe yg hitam tu. komferm sampai jam 4,5pagi boleh terjaga. tapi depend pada semangat gak. kalau semangat malas melanda, minum je la banyak mana ali kefe, gerenti tidur gak. So far ali kefe tu mmg berkesan. Tapi x elok untuk kesihatan selalu. Punya batu karang nanti sebab ada kefen. Kata ayah sy banyakkan minum air kosong hilangkan ngantuk. X sure betul ke x. Cam x berkesan je. Apa pun kesimpulannya, semangat tu penting untuk melawan mengantuk.

Mak Izz said...

kalo mengantuk pada siang hari bulan puasa ni macam mano? takkan nak tegok ali cafe @ air kosong byk2 gak. hehe.. terima kasihla ye bg cara nk elak mengantuk. mgkn yg lain2 blh praktik sama petua nih. tp siang2 hari bln posa ni xleh praktik tau! mlm je blh. hehe..

jackapron said...

tips org ngantuk?
emmm... tido aje sampai hilang ngantuk, xyah pikir2 nak carik petua mua nih!

fahmijaes said...

kalo tido sampai ilang ngantuk, alamat abisla semua keje x buat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi melawat blog ini!